آشنایی با Xbox One آشنایی با Xbox One
معرفی کنسول های بازی و کامپیوتر و بازی
تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
نویسنده : Matin Rahighi

مدت زمان بسیاری فرصت دارید تا از بین کنسول های نسل بعد با توجه به سلیقه و بودجه تان یکی را برگزینید اما در اثنای انتظار برای شکسته شدن قیمت ها توسط فروشندگان و خرید کنسول با قیمت اصلی -که شاید معادل یک تلفن هوشمند باشد، می توانید راه آشنایی بیشتر با کنسول ها را در پیش گرفته و حسابی آماده شوید.

 

کنسول:

جنس بدنه کنسول از یک مدل پلاستیک یک دست و براق است که مایکروسافت آن را "لیکویید بلک" می خواند. کنسول به صورت خوابیده 33 سانتی متر طول دارد و تقریبا 27 سانتی متر عرض. ارتفاع آن هم حوالی 8 سانتی متر است. همانند ایکس باکس 360، این کنسول هم از منبع تغذیه خارجی استفاده می کند که البته به مقادیر اندکی، از منبع تغذیه Xbox 360 کوچکتر است. به هر حال، هنوز هم یک آجر بد قامت است که نبودنش می توانست جذاب تر باشد.

 

مشخصات سخت افزاری:

 سی پی یو: چیپ 8 هسته ای AMD با معماری جگوار
پردازنده گرافیکی: AMD با دایرکت ایکس 11.1 و 32 مگابایت حافظه ESRAM
رم: 8 گیگابایت از نوع DDR3
هارد: 500 گیگابایت
درایو نوری: بلو-ری
پورت ها: 3 پورت USB 3.0 (یکی در کنار و دو تا در عقب دستگاه)، HDMI In و HDMI Out و خروجی دیجیتال
ارتباطات با/بی سیم: پورت اترنت گیگابیت و وای فای داخلی 802.11n

 

محتویات داخل جعبه:

در یک ویدیوی تفسیری کامل، لری هیریب تمامی قطعات و مواردی که در جعبه وجود دارد را نشان می دهد که در ازای 500 دلار ناقابل تمامی موارد زیر را دریافت می کنید (یا باید دریافت کنید):

 

یک کنسول ایکس باکس وان
یک کنترلر بی سیم ایکس باکس وان
کینکت 2.0
یک هدست چت مونو
سیم پاور
منبع تغذیه
کابل HDMI سازگار با 4K

 

کنترلر:

کنترلر ایکس باکس وان تفاوت ظاهری چندان زیادی با کنترلر ایکس باکس 360 ندارد و برخلاف سونی که تصمیم گرفت DuakShock 4 را تبدیل به یک محصول درجه یک کند، مایکروسافت کنترلر درجه یکی که در اختیار داشت را به تیم مهندسانش سپرد تا بی نقص تر از گذشته آن را تحویل دهند.

 

بزرگ ترین ایراد کنترلر Xbox 360 بخش جهت های 4 گانه یا D-Pad بود که با مهندسی جدید به شکلی به مراتب بهتر در آمده و خبری هم از برآمدگی مزاحم دور آن هم نیست. شمایل D-Pad این کنترلر به دکمه های جهت دار نینتندو شباهت بسیار دارد که بی شک بهترین و راحت ترین مدل این دکمه ها را ارائه می دهند.

 

آنالوگ ها نسبت به دسته قبلی کوچکتر شدند و همان تو رفتگی و حالت مقعر را حفظ کرده اند و به جای استفاده از 4 برآمدگی کوچک در 4 جهت دایره، از یک دایره برآمده کامل برای آنالوگ ها استفاده شده.

 

اما اگر از جهات مختلف کنترلر را تماشا کنید بزرگ ترین تغییر را در نمای عقبی خواهید یافت، یعنی جایی که تریگرهای راست و چپ و 2 دکمه LB و RB قرار دارند. اگر از این نما بخواهیم قضاوت کنیم، کنترلر ایکس باکس وان کلا یک محصول 180 درجه متفاوت است که اتفاقا به نظر می رسد خالق Gears of War آقای کلیف بلزینسکی هم آن ها را بسیار پسندیده است.

 

لرزش کنترلر در بازی و موقعیت های مختلف وابسته به تکنولوژی هایی است که درون سخت افزار تعبیه شده اند و اتفاقا بسیار هم مهندسی شده و دقیق هستند. اگر یک سر هم بندی ساده باشند که -برای مثال- بعد از مدتی می روید Arkham Origins بازی کنید ولی به خاطر وارد کردن رمز اشتباهی، کنترلر به چند ده قطعه غیر مساوی تقسیم می شود!

 

مایکروسافت در این زمینه سنگ تمام گذاشته و با مهندسی جدیدی که به کار برده، قطعات متحرک را وارد تریگرها هم کرده و حتی لرزش را در آنجا هم حس می کنید. به هر حال بعد از عرضه بازی های بیشتر، این تکنولوژی نیز جذابیت بالاتری پیدا می کند اما تا همین جای کار می توانید با Forza Motorsport 5 این تکنولوژی را امتحان کنید.

 

کینکت:

شما مخاطبین نارنجی که پیگیر اخبار تکنولوژی هستید با کینکت آشنایی بسیار دارید. همان دوربین قدرتمند مایکروسافت که بدن بازیکن را اسکن و آن را عینا داخل بازی پیاده سازی می کند. نسل اول این دوربین بسیار کوچک تر از آنچه در بالا می بینید بود.

 

حالا نوبت به برادر بزرگ تر خانواده رسیده تا با مشخصات، حجم و قابلیت های بهتر و بیشتری همچنان بی رقیب در بازار بازی های حرکتی بر مبنای تشخیص حرکات بدن باشد. کینکت جدید قابلیت های بسیاری دارد که شاید به مرور زمان خیلی از آن ها توجه مان را جلب کند. این دوربین قابلیت ضبط تصاویر به صورت 1080p و 60 فریم بر ثانیه را هم دارد.

 

کینکت اول، اسکلت کلی بدن را کاملا تشخیص می داد اما کینکت ۲ قابلیت شناسایی انشعابات بدن شما را هم دارد و برای تان ضربان قلب را هم اندازه می گیرد که خوراک بازی های تحرکی است. با اسکایپ می توانید با دوستانتان صحبت کنید و حتی با آن سفارش پیتزا بدهید. البته برخی از این ویژگی ها نیازمند اشتراک طلایی لایو هستند.

 



|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
برچسب‌ها: Xbox One ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
hamid در تاریخ : 1393/4/26/xboxyaplaystationyapc - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم مطالب به دردتان بخورد.